Deutsch ist sexy!
Fokus på tysk sprog, tysk kultur og Tyskland
Fulgte du med i tysk i skolen?
Det gjorde jeg heller ikke.
Vi havde tysk i 7., 8. og 9. klasse, og på en eller anden måde fangede det bare ikke. Og hvor ærgerligt, for nogle få år senere – i den sidste del af gymnasietiden og mange år efter – blev jeg meget interesseret i tysk og Tyskland, og så skulle jeg virkelig indhente nogle af grundforudsætningerne.

Kampagne sætter fokus på tysk
HausLingua har besluttet sig for at sætte fokus på tysk sprog, tysk kultur og på Tyskland.
Med en række tyske ord og udtryk vil HausLingua overbevise om, at tysk er langt bedre end sit rygte, og at Tyskland har så mange ting at byde på.
Så vil du gerne have familiens teenagere til at interessere sig for tysk og for Tyskland, så er der hjælp at hente.

En kampagne, der fortjener opbakning
Kampagnen får støtte af virksomheder, og senest har Union Bank Flensburg bidraget med 20.000 kr. til støtte til klassesæt i danske skoler.
Vores bidrag er noget mere beskedent, men målet måske det samme. Det handler om at vise, hvad Tyskland – og for vores vedkommende specifik Berlin kan byde på.

Personen bag kampagnen
Bag kampagnen står Stinna Krebs, HausLingua. Stinna Krebs driver oversættelsesbureauet HausLingua og brænder for tysk. Stinna har besluttet sig for at at gøre tysk og Tyskland til et aktivt tilvalg.
Deutsch ist sexy!
Er du elev, lærer, forælder eller virksomhed, så tjek kampagnens klassesæt og merchandise på www.deutschistsexy.dk.
Annonce